søndag den 12. september 2010

Endnu lidt løbe udstyr

Efter noget tids overvejelse har jeg invisteret i den drikkedunk...Nå, og hvorfor nu det? Det er til de kommende marathonløb, som jeg skal løbe her i Canada. Jeg har haft min Camelbak med på mine lange træningstur, men den kan kun holde væske indtil ca. 20 km og så en Camelbak har den bivirking at vandet opnår en høj tempartur under løbeturen. Dette er kun et forfængelighedsspørgsmål, da koldt vand optages langsommer end lunken vand og at kroppen skal bruge energi på at varme vandet op i kroppen og det engeri skulle gerne bruges i benene.

Men min plan med drikkedunken er at jeg vil fylde den ved hvert depot, så jeg kan drikke af den, mellem depoterne. Dette har jeg læst skulle være meget bedre end at fylde sig ved et depot og derefter løbe 5-6 km uden væske.

Jeg havde snakket/skrevet sammen med Stormesteren og hvordan det er at løbe med så'n og han sagde at man nok lige skal vænne sig til det. Så jeg må hellere igang med at løbe med den, da Toronto Waterfront Marathon starter de. 26. september kl. 7.30


Men har er den så. jeg købte den i Running Room, som også er der jeg løber med nogle canadier onsdag aften. Den indeholder 22 oz. eller på dansk omkring 500 ml eller på jysk cirka en halv liter. Mærket er FuelBelt, som også er kendt for deres fyel belts, som man sikkert har set til et løb eller to.


Den er designet, så man kan spænde den fast på sin håd og derfor ikke skal bruge så meget energi på at holde den og det er jo væl'dig smart. Udførelsen er i Nylon og noget der ligner Neopren. Den er polsteret hen over håndryggen og har to lommer, hvoraf den ved håndryggen vist er beregnet til en nøgle eller noget andet meget småt.


"Foran" er der en noget større lomme og et messnet. Messnettet er ikke til så meget, da der ikke er elastik til at lukke den og det virker meget løst. Lommen derimod er mere brugbar og her regner jeg med at smide nogle salttabletter og nogle eletrocklyt tabs i, til marathonet.
nu står den lige på nogle testturer, som jeg håber forløber fornuftigt og så skulle jeg gerne være klar til nogle marathon herover.
Det er også nu at marathon særsonen er gået igang herover og forsætter frem til november mad alle de store marathonløb

Ingen kommentarer:

Send en kommentar