mandag den 17. maj 2010

Søsterfællesskabet Mariagården

Ja her kommer lige en lidt forsinket opdatering på sidste weekend. Jeg var nemlig fra d. 7. - 10. maj en tur i Kollund ved Kruså, for at lave antropologisk arbejde til pædagogstudierne.
Min gruppe havde så valgt at vi vil lave noget antropologisk arbejde i kloster eller noget ligneden, hvor vi fandt frem til Mariagården i Kollund.
Mariagården er et dejligt sted med havussigt og det ikke et typisk kloster der er indrettet på en borg eller ligende, men derimod fire huse som danner rammen for deres hverdag. Mariavejen er en del af den evangelisk-lutherske kirke, som er den trosretning den danske folkekirke følger. Men har så det ekstra at de også anser Jomfru Maria, som en vigtig del af kristendommen.
Det er et dejligt og rolig område og her ses huset, som vi boede i og den udsigt der var fra haven. Vi fik lov til at bo i gæstehuset, som når søstrene normalt har besøgende, som er der for at finde ro og komme lidt væk fra dagligdagen.

Vi fik hvert vores værelse og her ses mit.
Om morgen blev der serveret en lille morgenbakke med det man ønskede, som kunne spises på værelset.


Her ses Krist-Lovsang, som var det sted, hvor der blev afholdt bønner/andagt tre gange dagligt.

Vi har fået mange indtryk og meget brugeligt, som nu skal omsættes til en opgave i fællesskab med gruppen, som ses her. Jeg selv til venstre (og ja jeg ved det ikke er et heldigt billede af min påklædning og tænker også, hvor var modepolitiet lige henne der ;)) Ved siden af mig står Sabine og til højre Mette.

Vi havde en god tur derned og søstrene tog rigtig godt imod os og var meget åbne og fortællende omkring deres liv. Så nu bliver det bare spændende at se hvordan opgaven bliver.
Men jeg må nu indrømmet at besøget i deres klosterfællesskab ikke har fået mig til, at ændre mening. Der er stadig planlagt bryllup til d. 5. juni og jeg glæder mig :D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar