tirsdag den 26. juli 2011

Den første kage

Så gik jeg ellers igang med min første kage, hvor jeg brugte en opskrift på brunkage (uden kakao) til bundende og chokoladecreme (find opakriften på fyld her) imellem. Fyldet skulle hvile natten over i køleskabet.


Så dagen efter lagde jeg creme og bunde sammen og stillede den i køleskabet til at stivne.


Efter et par timer var den klar til opsmøring. Til opsmøring bruges en smørcreme, som skal holde fondanten og cremen(fyldet) på plads, især hvis der bruges frugtfyld, da det kan ødelægge fondanten. Jeg brugte en kakao smørcreme.


Hvorefter jeg rullede fondanten ud og lagde den over kagen... Og det er så her jeg helt klar godt kan bruge noget træning for at blive bedre.. Men det gik.


Så skal kagen pyntes og ud over de figure jeg lavede brugte jeg også en Royal Icing til at pynte og skrive med, som består af æggehvider og flormelis.


Så er det jo at gå igang med bedste pyntekunst.

I am startet to make decoratet cakes myself and this is my first try for a cake with fondant. This is a "Have a good summer" cake and I think it is very good for my first try.


Synes selv det blev et ganske godt resultat for første forsøg og fordelen ved pynten er, at man kan dække de steder hvor det gik knap så godt med fondanten.

Tommy og Inge Marie som var forsøgspersonerne synes også resultat var godt, så jeg blev enig med mig selv om at jeg gerne vil kaste mig ud i dåbskagen.

Opskrifter på fyld, fondant, opsmørring og Royal Icing findes på Kagemors blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar