mandag den 25. juli 2011

Kageprojekt

Som mange ved, så er en af mine store (og knap så hensigtsmæssige) passioner kage, både fremstilling og spisning (hvilket er den uhensigsmæssige del) heraf. Jeg har længe kigget på folks kagekunst og været imponeret over hvordan folk kan pynte og dekorere kager, så det ligner alt andet end en kage.


F.eks. kagen til vores bryllup var ret imponerende med alle detaljerne som mariehøns, sommerfugle og teltet. Der kan finde mange ligende eksempler, hvis der kigges på internettet. Jeg har med lidt misundelse tænkt "Hvordan går man? Det må da nok være svært! Det kan jeg nok aldrig."
Vi var for nylig til en fødselsdag, hvor der var en meget imponerende kage med løver, slager og diverse jungledyr, som var meget flot og så tænkte vi at vi til barnedåb kunne bestille en lige så imponerende kage. Desværre var hender der havde lavet kagen ikke ledig til at kunne lave en til barnedåb, hvilket fik mig til at lege med ideen om at prøve at lave min egen kage.

Jeg studerede diverse hjemmesider og fandt opskrifter og vejledninger til hvordan det kan gribes an og lave sine egen kager og jeg fik mod på at forsøge mig.
Jeg mente dog ikke at kagen til dåb skulle være førstegangs forsøget, men heldigvis fik vi besøg af et hold venner ugen inden, hvor jeg kunne lave en forsøgskage og da det blev vellykket, så lavede jeg også dåbskagen. Så der vil komme nogle indlæg omkring kagerne og fremgangsmåden og forhåbentligt på længere sigt, vil jeg også få mulighed for at lave flere kager og derved blive meget bedre til at fremstille dem.

Problemet er jo at man ikke bliver bedre uden at øve sig og jeg kan jo ikke øve mig uden at lave en kage og hvis jeg laver en kage, så skal det jo ikke bare være til os selv, for så ender det galt. Så læreprocessen bliver nok langsom, men jeg har mod på at forsøge mig og der vil på bloggen komme indlæg omkring det.

1 kommentar:

  1. Altså jeg har fødselsdag på lørdag og kan godt lide kage ;)

    SvarSlet