fredag den 12. november 2010

Julenisser og dansk bagværk

Jeg (Helle) havde i dag fri i anledningen af Remembrance Day, hvilket er en minde dag for canadiske soldater i tidligere og nuværende krige. Det er dog ikke alle arbejdspladser der holder fri, men nogle arbejdspaldser vælger, at give medarbejdere fri.

Men i stedet for at bruge hele dagen derhjemme, tog jeg ned i den Danske Kirke og hjalp lidt med forberedelserne til den kommende Julebazar, som finder sted lørdag d. 20. november.


Dette er dog ikke nogle af vores modeller, men vi har også lavet nogle koglenisser.

Der mangler stadig at blive lavet nogle nisser færdig, så Liselotte og jeg tog lige et par timer og fik lavet en del af nisserne færdige.
Derudover fik jeg lige et par stykker med hjem, som lige skal males, inden de kan laves færdig.

Liselotte fortalte mig også at der i nærheden af vores bopæl befandt sig et Dansk bageri. Så jeg valgte efter vi var færdige, at cykle en tur deromkring for at købe lidt kage med hjem til kaffen.


Det blev til en dejlig Wienerbrød stang, som bare smagte rigtig godt. Så nu ved vi da hvor vi kan købe lidt dansk bagværk, hvis vi skulle få lidt hjemve og har lyst til noget dansk.
Men der bliver nok også mulighed for at købe noget til Julebazar, jeg ved i hvert fald at jeg skal have nogle nisser med hjem :)


Ud over nisserne der skal males, har jeg også et lille stjerneprojekt, som jeg sagde ja til i søndags. Jeg fik en pakke strimler, som gerne skulle forvandles til stjerner inden Julebazaeren, hvilket der arbejdes på, i ro og mag foran fjernsynet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar