mandag den 8. november 2010

Uddannelsepraktik

Så kommer der endelig et indlæg omkring min praktik herovre. Jeg ville vente til jeg var lidt mere inde i, hvad mine opgaver kom til at indebære, men det gik der lige lidt længere tid med ind jeg havde regnet med..

Der er lige en del ting der i organisationen har ændret sig, siden de sagde ja, til at have mig som praktikant. En del af dem som normalt arbejdede på Drewy, er blevet flyttet, hvilket betyder at min praktik er delt mellem to steder.


Det ene sted er Drewy, som ligger en 3-4 km fra os, så der tager jeg cyklen til.


Der har jeg dette værelse til rådighed til at arbejde i og en bærbar.



Den anden afdeling er Scarbrough, som ligger ca. 17 km fra vores hjem. Så der tager jeg efter en lille cykeltur bussen for at komme frem, hvilket tager ca. 45-60 minutter hjemmefra til arbejde alt efter hvordan busskiftene passer.


Der har jeg fået min egen bås, med computer og telefon med eget telefon nummer, så har man lyst til at ringe så vær velkommen :) Mit nummer er 416-395-0999.


Min praktik er meget afhængig af at medarbejderne tager mig med på til deres møder og aftaler med de unge. Derfor har jeg sørget for at have tydeligt skilt for at gøre opmærksom på mig selv.

Min praktik er forskellig fra en alm. praktik i Danmark, da stedet måske mere minder om socialrådgiveres arbejde. Men det er meget spændende, når der er noget at lave.

Jeg har deltaget i forskellige møder enten mellem personalet for at planlægge anbringelser eller møder med de unge.
Desværre har der været en del dage, hvor jeg ikke har haft så meget at lave. Men så har jeg arbejdet lidt på, at være opmærksom på forskelle og ligheder mellem Danmark og Canada.
Der er mange ting, som jeg tror kommer til at blive meget brugbare og at jeg kan få nogle gode inputs til mit pædagogiske arbejde i Danmark.

Heldigvis har jeg nogle gode kollegaer, som sørger for at tage mig med ud til aktiviteter, samt prøver at planlægge, at jeg kan komme ud og besøge noget lignende døgninstitution, for at kan få noget kontakt og aktiviteter sammen med de unge. Så min plan er nu, at se så meget af organisationen og deres arbejde.

Selvom praktikken ikke lige er hvad jeg havde regnet med, så er den meget spændende og jeg tror på, at det bliver lærerigt. Så ser frem til og håber på, at der vil være en masse aktiviteter her sidst i praktikken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar