tirsdag den 10. august 2010

Fredag - Frihedsgudinden og American Museum of Natural History

Så skulle vi endnu engang ind til byen og vi kom lige ind i myldretiden.

Her ved stationen World Trade Center, er der sørget for at folk ikke behøver bruge benene til at komme frem.

Her fik vi lige et syn på den nye bygning, som de er igang med på pladsen, hvor World Trade Center har ligget. Men dette var ikke vores distination for dagen, så vi gik gennem byen ned til vandet, hvor vi skulle igennem endnu et sikkerhedstjek, hvor jeg igen, igen, igen satte scannerne igang!!!

Men efter sikkerhedstjekket var vi klar til afgang og her ses vores distination, så vi tog en bette færge og kom ud på øen, så vi kunne se det nærmere.

Her har vi hende så. Vi gik en runde og fik hende set fra alle sider.

Efter vi havde været på øen tog vi færgen til Ellis Island, som er den ø, som alle imigranter ankom til når de ville imigrere til USA.
Dette glas med Jelly Beans viser, hvor mange imigranter, som var igennem systemet og blev inskrevet til at komme ind i USA d. 17. april 1907. Det var dog ikke hver dag der var så travlt, men der kom mange igennem Ellis Island hver dag.
I den store ankomst bygning, er der i dag indrettet et muserum, som viser meget omkring tallene for imigranter.

Derefter tog vi længere nord på og besøgte American Museum of Natural History.

Det her er en ordentlig kano, så kan man da komme en del på tur, men det er nok ikke Skjern å man skal sejle en tur på.

Stedet mindede lidt om Royal Ontario Museum, som vi så i Toronto. Så vi blev ikke derinde særlig længe, men gik i stedet i Central Park og nød vejret og slappede lidt af.

Da vi gik ind mod byen igen, kom vi lige forbi nogle der optrådte på gaden og de var ret cool til deres job, det var ret sejt. Og som de selv sagde, inden de udførte noget småfarligt "Bare rolige, vi er professionelle.... det er derfor vi arbejder på gaden!". c",)

Vi gik gennem byen og fik os lige lidt aftensmad inden vi tog tilbage til New Jersey og slappede af for resten af aften.