tirsdag den 24. august 2010

Midsommerløb med lidt nedtur

Så fik jeg løbet mit første løb her i Canada, med blandet resultat. Jeg følte mig også kun 80% klar efter at jeg dagen før havde haft et øje der var meget irretteret øje, som bevirkede at jeg ikke lige fik "loadet" ordenligt, men turen kommer der mere om.


Nå, men jeg ankom til parken, hvor start og mål var. Der havde inden jeg sprang på subway'en været et ordenligt regnskyld og luftfugtigheden var omkring 60-65% så det kunnes mærkes.


Jeg fik af vide at der var omkring en 2200 mennesker der stille op i det forskellige ruter 5K walk, 15K run/walk og 30K run.
Der er også en tradition ved løbet at folk klædte sig ud og det var noget med nogle vinger, blomster i håret(ser vi mere til) og så'n


I Canada gøre man noget ud af præmier og medaljer...


Og der er en ordenlig pokal til trejde pladsen for walk...de ka' bare det shit har i landet.


Jeg fik afleveret min rygsæk(den gule, som den bette fyr slæber på) og ville lige forbi toilettet inden start.


Men selv om der var mange toilettet, var køen dog liiige lang mok...så det kunne jeg også klare ude på ruten.


Her er jeg på vej ned til start, der var rigtig god stemning og folk var rigtig flinke til at svare på spørgsmål. Ellers var der mange deltager fra Toronto og omegn og USA, Irland, Spanien og Danmark(mig)


Så er det ved at være tid. Om få sekunder går starten af A Midsummer Night's Run 2010


Så er vi afsted. pacen er sat til 5.15 m/km, hvilket jeg følte var et godt tempo. Og jeg håbede på en time der hed 2T30M...men men, piben få en anden lyden senere.


I starten var der en del U-vendinger og det forgik i et industri område cirka halvdelen af ruten. Det var lidt kedeligt at løbe 3 kilometer ud af lige vej, nogen steder


Wupsi...så var der lige nogle biler inde på ruten?


Depoteren var rigtig godt bestyret og der var fuld service og der blev råbt "Water" eller "Grrr" hvis man ville have sportsdrik. Selv ved steder i Danmark, hvor man lige ville spænde noget minestrimmel, stod der folk og guidede.


der var også nogle steder hvor vi løb på stier. Det var rigtig godt og selv om der var mange løbere, var der god plads.


Ude i industrien igen, stod der lige tre og heppede på feltet.


Der var RIGTIG mange der løb med væskebælter og de var godt fyldte. Og så er der løbeskørter...Det havde jeg ikke lige set før, men det er mange der løber i, i Canada.


Der var fest over løbet og folk gjorte virkelig noget ud af det. kvindelig løber med blomster i håret.


Så vender vi for enden at Tommy Thompson park


Her er min løbemakker, som jeg fulgtes med i et rigtig godt stykke tid. Jeg ved ikke hvad han hedder, men om lidt løber han fra mig.


Så har jeg løbet 21K og her går jeg sukkerkold og rammer muren. Herfra var det en kamp at løbe de sidste 9 kilometer...det brugte jeg også næsten en time på, med en blanding af at jogge og gå. Jeg skal godt nok Carbo-loade inden Toronto Waterfront marathon i næste månede.


Så er der kun 2k tilbage og jeg er virkelig nede i kulkælderen. Her hænger jeg på ham der løber foran mig og kommer i mål på tiden 2T52M. Jeg havde jo før regnet med en tid på 2T30M, så nu står den på interval træning, tempo ture og lange træningsture.


Her har jeg fået medaljien om halsen og spist en bagel og banan og klar til at skifte og så er der på cyklen og med subwayen hjemad, til Markham


Lige for at vise hvor meget de gør ud af medaljierne i Canada. Her sammenlignet med et dansk sygesirkingsbevis

Ingen kommentarer:

Send en kommentar