fredag den 6. august 2010

Til hotellet...

Så kom vi til USA og var lidt forvirrede, da vi bare kunne gå lige ud af lufthavnen, men vi havde jo også været igennem et markant sikkerhedstjek i Toronto.

Men vi skulle til hotellet og vi havde på hjemmesiden læst, at der var gratis lufthavnsbus, så vi gik på jagt efter denne. Vi tog med airtrain til shufflebus, men forgæves, da ingen der kørte til vore hotel.

Jeg ringede derefter til vores hotel og havde et opkald, som kostede mig over 100 kr, da damen ikke kunne finde ud af det og bare satte mig på vent. Men hun kunne kun finde ud af at vi ikke kunne blive hentet på denne lufthavn, som er JFK lufthavn, men skulle finde transport til Newark lufthavn og vi ville så kunne blive hentet der. Vi fik derefter hjælp af en rar mand ved shufflebussen, som fortalte os vejen til bussen som kørte til Newark.
Vi kom op til stedet og fik afvide, at der ville gå ca. 25 min og så var der transport til den anden lufthavn.


En time derefter kørte vi så afsted til Newark! Men her ses man da lige en fin bro på turen :)
Vi kom frem til Newark og tog et airtrain til P4, hvorfra bussen til hotellet kører og efter lidt ventetid kom bussen til hotellet.

Ved ankomst til hotellet kunne vi nemt mærke forskel på, at være kommet til USA fra Canada, for de smilende ansigter og venlige sjæle var ikke just at finde blandt personalet på hotellet.

Vi fik booket ind og gik til værelset. Da jeg kører nøglen igennem og åbner døren, undre jeg mig over at TV'et kører, men det gav snart en form for mening, for inde på værelset sad der en ung pige og så fjernsyn! Hvilket jo så ikke gav mening alligevel...

Vi havde lige fået tildelt et værelse, hvor der allerede boede nogle!!!!

Jeg gik så ned i receptionen og fortalte, hvad der var sket og uden han egentlig sagde noget, så ændrede han bare kortene og skrev et nyt nummer.. ingen undskyld ulejligheden eller noget!

Vi kom derefter op på vores værelse... Men da jeg gjorde klar til sengetid, kunne jeg se pudebetrækkene ikke var rene og på gulvet lå der beskidte strømper!
Lars gik dereefter ned i receptionen, sammen med mig og alt bagagen og vi fik derefter et nyt værelsem som hvis er i en lidt anden klasse, for tæppet på sengen er pænere og der er både balsam og lotion i modsætning til kun shampo på det første..


Så vi havde lidt en skidt start og fik et meget dårligt førstehånds indtryk af hotellet og er nervøse for, at der pludslig brager ind af døren hos os!
Men vi er ved godt mod og klar til at opleve New Yorks pulserende liv :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar