søndag den 1. august 2010

Jeg er så glad for min cykel...

Ja så var jeg (Helle) en tur ude og indvie cyklen i fredags, da Lars var en tur ude at løbe. Vi skulle lige have handlet lidt og jeg tænkte jeg lige kunne drøne derned på cyklen. Men desværre var der en skrue løs i sædet, så i stedet for en horisont position, som helt klart er at fortrække, kom sædet mere i en vertikal position, som virkelig ikke er til at fortrække. Så derfor gik jeg det meste af vejen til centeret.

Men da jeg kom hen i centeret, smuttede jeg en tur i "Buck or two" og købte en svensk nøgle (eller en skiftenøgle, som Lars kalder det) og fik strammet skruen, så jeg kunne cykle på den hjem. Men der skal nok lige laves lidt mere på den inden den er sådan rigtig til brug. Men det gør, at vi ikke længere behøver, at gå hver gang, hvis kun den ene af os skal afsted.

For at give et billede af, hvilke afstande vi snakker om. Så her er der et link til et kort over hvor vi bor, som er det i højre side. Det andet er centeret, hvor vi handler ind. Ligeledes er det der hvor vi tager bussen, når vi skal ind til byen. Så det er blevet til en del gåture frem og tilbage her imellem.

Se kortet for ruten til centeret her, hvor der er ca. 2 km hen.

Her er også lige et bette kort af hvor kirken er, hvor der ca. er 4 km hen.

(For dem som ikke lige er så vante i den, så trykker man på "her" og som kommer kortet frem, sikkert i samme vindue som bloggen og så trykkes der bare tilbage og så kommer man tilbage til bloggen.)

Vores adresse er for øvrigt, hvis nogen skulle bruge den :D Man kan også skrive den på google kort og se på nabolaget på google streetview.

Helle og Lars Viborg
81 Morgan Ave
Markham
ON L3T 1R5
Canada


"Jeg er så glad for min cykel,
jeg kommer hurtigt langt omkring,
og det fordi på en cykel går det let som ingenting.

En cykel larmer ikke
og bruger nul benzin,
en cykel oser ikke som andre oliesvin.
Jeg er så glad for min cykel,
jeg kommer hurtigt langt omkring,
og det fordi på en cykel går det let som ingenting."


Yes, så har vi fået en cykel mere :D Vi var eller ude og lede efter garage salg lørdag morgen for at kunne finde en, men uden held. Hvilket egentlig er ganske fint, for da vi kom i kirke i dag, sagde præsten, at de havde en til, at stå i garagen, som den sidste præst havde efterladt.
Hun viste ikke lige hvilken stand den er i, men hvis vi kunne fikse dem, så var vi velkomne til, at låne den. Det viste sig, at der bare skulle en pumpe, lidt olie, en klud og så var den klar til brug. Vi gik lige en tur omkring centeret på vejen hjem og fik købt en lås og to cykelhjelme.
Så nu har vi to cykler til, at komme rundt på.

Her til aften fik vi lige pudset, skruet og vasket lidt på cyklerne, så de nu passer i størrelsen og er bedre klar til brug.

Lars mente dog, at der lige skulle ordnes lidt mere på den første cykel, så sådan som han nussede om den, så er det hvis ganske klart hvis cykel der er hvis ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar