fredag den 13. august 2010

På Nørregade, der bor en bager....

Under min cykel- og indkøbstur i går, blev jeg sådan i bage humør. Så drønede hjem og startede med at lave to gange bolledej.


En alm. med grovmel og en med tørret frugt og så blev det sat til hævning.


Imens fik jeg røret en havrekage dej sammen, en opskrift som jeg har fået af kusine Helena, som lige skulle afprøves.


Skal nok bare lige have den afprøvet et par gange mere, for havde lidt problemer med at give den rigtige mængde tid i ovnen. Ligeledes har vi ikke helt fundet ud af ovnen endnu, da den ikke lige fungere som en i Danmark og så tager det lige lidt længere tid end normalt, da vi kun har denne lille bradepande og riste. Men jeg fik lavet en 25 småkager, som smager ganske godt.

Derefter gik jeg igang med nogle muffins/cupcake. Jeg gad ikke lige lede alt for længe efter en opskrift, så jeg prøvede mig bare frem med min egne påfund og der skal nok lige reguleres lidt på opskriften, men jeg tror det kan blive ganske godt.


Der imens fik jeg rullet bollerne ud og bagt dem på skift med muffins, da jeg måtte bruge den lille bradepande til miffins.


Her er så dagens udbytte. Havrekager, papaya-boller, grov boller, kanel muffins og chokolademuffins.


De er nu kommet i fryseren, som så småt er begyndt at minde om fryseren i Skejby...dejlig fyldt!
Men der er nu mere plads til, at jeg kan eksperimentere med min opskrift :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar